Bajka odnosi się do czasów, gdy powstawały przygody Kubusia Puchatka, mianowicie chodzi o to, że nie należy wierzyć we wszystko co jest napisane, gdyż możemy być wprowadzeni w błąd i myśleć, że Krzyś potrzebuje pomocy.
Do tych czasów należy dzieciom uświadomić, że to co jest na pisane, nie koniecznie musi być prawdą, ale nie tylko napisane, może być również usłyszane w radio lub zobaczone w TV, należy dzieciom wytłumaczyć, że jeżeli będą wierzyć we wszystko co zobaczą i usłyszą, to będą myślały tak, jak Kubuś, czyli, że dzięki tej rzeczy lub takim zachowaniem, wszystko się naprawi.
Drugi aspekt bajki pokazuje, że należy mieć dobrą pamięć, gdyby Kubuś Puchatek pamiętał, co i kiedy napisał oraz dlaczego, nie doszłoby do takiej sytuacji. Jeżeli dziecko coś powie, lub usłyszy, zobaczy, powinien zachować wspomnienie w pamięci, ponieważ może mu się kiedyś przydać w życiu, a jeżeli będzie to niepotrzebne, rozum sam wyrzuci z wiadomość z pamięci.
Pomocnicze pytania do nawiązania rozmowy:
- Czy to, co było napisane na mapie, było prawdą? (Nie, ponieważ Krzyś nie był w tarapatach)
- Dlaczego Kubuś myślał, że Krzyś jest w opałach i jak mogło do tego nie dojść? (Ponieważ Kubuś zapomniał, co napisał na mapie, gdyby pamiętał, to wiedziałby, że Krzyś jest w bezpiecznym miejscu)
BRAK BAJKI NA YOUTUBE.COM
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz